Marketing internetowy
Przyglądając się realiom życia w XI wieku można spokojnie stwierdzić, że z przyczyn oczywistych częścią strategii marketingowej każdej firmy powinna być w dzisiejszych czasach działalność online. Rozwój technologiczny udostępnił nawet małym firmom możliwość wirtualnej interakcji pomiędzy handlowcem a konsumentem.
Metody promocji
Podstawowe elementy planu działalności online firmy:
- Własna strona internetowa - strona www jest uznawana za najbardziej skuteczne narzędzie marketingowe w sieci
- Marketing w wyszukiwarkach (ang. SEM - Search Engine Marketing) - pozycjonowanie stron i reklama w wyszukiwarkach internetowych to najszybciej rosnący segmentem reklamy internetowej w Polsce. W 2011 roku stanowiły one 36% rocznych wydatków na reklamę online (tyle samo co dominująca jeszcze niedawno reklama banerowa)
- Reklama w portalach - portale informacyjne typu Onet.pl, internetowe serwisy gazet, np. Gazeta.pl, portale społecznościowe społecznościowe jak Facebook.
- E-mail marketing - stworzenie listy wysyłkowej i redagowanie tzw. newsletter'a
Polskie firmy wydają na reklamę rocznie około 7,5 miliarda złotych. Około 1/4 tego to wydatki na reklamę w internecie, w tym własne strony www, reklamę w wyszukiwarkach (pozycjonowanie stron + kampanie płatnych odnośników), reklamy banerowe, mailing i ogłoszenia. Około połowa wydatków na reklamę w internecie idzie na projektowanie stron internetowych i SEO, czyli zasila firmowe strony internetowe i ich pozycjonowanie.
Powrót do:
Słowniczek terminów ›